Известие

Collapse
No announcement yet.

Какъв разход на гориво ви дават вашите АР 159...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Стария изпитан метод е приложим при метални резервоари Нашите резервоари се разтягат под тежеста на 70л гориво. Ако го напълниш до горе (под до горе има предвид да се вижда горивото като погледнеш през гърловината) и колата престои така час, без да я караш, след това можеш да сложиш поне още полувин литър. Изпитано лично многократно, с клатене на колата, обезвъдушаване и т.н. при първо зареждане. Дори и да си наливал с туба, пак може да има поне 0,5л отклонение от реалния разход - ако при първото зареждане, резервоара не е бил обезвъздушен и след 100км каране със сигурност е освободил обем под тежест на горивото. Т.с. разхода ти може да е даже под 7/100 градско - което граничи с фантазия. Ако си зареждал от колонка и при първото зареждане пистолета е изключил по късно, а при второто по рано, може да имаш разлика дори повече от 2л за "пълен до горе" и да ти даде удивително нисък разход. Както и да е. Но 159ка при "градкско" в моето родно градче, където приемаме за задръстване ако има три коли една зад друга трудно прави разход под 9/100, какво остава за софйско градско + натягане. Извинявай, не се заяждам, но е добре малко да обмисляме какви ги пишем, че ако някой с Пасат 1,9 TDI прочете, че 159ка дава по нисък разход от неговата, може и да се гръмне. Те горките само на единия нисък разход разчитат да си харесат колите
    Иначе за статистиката: - Alfa Romeo 159 SW Q-tronic, 2009г., с ремап на 180 к.с. и 400н.м. - градско - около 9/100, извън градско - междуградски пътища при 10-20км/ч над ограниченията - около 7/100, магистрала - последно засечено - Пловдив - Бургас при 150 км/ч с темпомат - 7,5/100. Нафта - почти винаги от петрол и винаги с добавка Бардал.
    Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m

    Comment


    • Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
      Пробвай, стават, аз бях с Bardal XTC, нормално масло полусинтетика течливост до -42 градуса под нулата с него дават на 2.4 двигателя 15 000км пробег, аз направих за 8 000км .Но ако аз бях решил да сипвам отново Бардал то това щеше да е BARDAL XTEС 5w40 което се води пълна синтетика. Смених във вторник с RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40 което се води пълна синтетика и мога да кажа, че двигателя 2 минути след като беше стартиран с новото масло зазвуча по съвсем различен начин.Течливост до -54 градуса под нулата, 240 градуса точка на запалване(мисля така се превежда).Ето характеристиките:


      Density at 20°C kg/m³ 847 EN ISO 12185

      Colour brown visual
      Viscosity at 100°C mm²/s 14,3 DIN 51 562
      Viscosity at 40°C mm²/s 85,1 DIN 51 562
      Viscosity index VI 175 DIN ISO 2909
      HTHS at 150°C mP?*s 3,8 ASTM D5481
      CCS Viscosity at -35°C mPa*s 4200 ASTM D5293
      Low Temp. Pumping viscosity (MRV) at
      -40°C
      mPa*s 16.860 ASTM D4684
      Pourpoint °C -54 DIN ISO 3016
      Noack Volatility % 7,4 ASTM D5800/b
      Flash point (COC) °C 240 DIN ISO 2592
      TBN mg KOH/g 10,5 ASTM D2896
      Sulphated ash %wt. 1,05 DIN 51 575

      Но съм изминал с него само 100-на км.Този уикенд ще направя още 120-130, а другият месец ще мина сигурно над 1200 км и ще имам основа за сравнение и за отзив за това масло.То е EVRO 5 стандарт Fiat 9.55535-Z2.

      Реших се на това масло най-вече заради характеристиките му, а и защото не тази, а миналата много студена зима за България при температури около -7 -11 градуса под нулата турбината ми започна леко да просвирва, което не се чуваше навън, но вътре в купето при изключен звук се чуваше при превключване на предавките.
      При стопляне на времето от април миналата година това просвирване изчезна, а тази зима изобщо го нямаше, но аз реших да действам преванитивно, като кандидат маслата до които достигнах след няколко месечно проучване бяха:

      1.RedLine

      2.Amsoil

      3.Ravenol

      Редлайна е много скъпо и една смяна ще ми струва около 250 лева без труда, Амсоила щеше да ми струва около 180 лева без труда и така стигнах до Равенола, който освен това масло има и Ravenol NORD DUTY TRUCK, което е с по-голямо HTHS(вискозност) при 150 градуса и би трябвало да пази повече двигателя защото изрично пише че е с PAO база, но аз моята така или иначе не я газирам, а и отделно от сайта на Равенол за моята 2.4 200 коня дизел излиза като препоръка единствено маслото Ravenol VST 5w40.
      Да знаеш само че Равенолчето ползва маслата на Шел, Тотал и т.н. слагат техните си добавки и препродават

      http://www.autohit-trade.com/%D0%B0%...2/ravenol.html
      156 2.4JTD 136+ PS

      Comment


      • Аз съм с 2.4 20V, спортвагон, автоматик, с ремап.
        Градско (в София) съм падал до 12, не по-малко. Стигал съм до 17-18, естествено, с много натискане. В студено време и на кратки разстояния с незагрял двигател не пада под 14.

        Извънградско - един единствен път паднах до 7.3, имаше ужасни дъжд и мъгла и карах по магистралата със 100-120 без резки ускорявания и спирания.
        С климатик, темпомат и 160-180 км/ч средна скорост - 10 на сто.

        Вече колко е верен компютъра след ремапа - божа работа.
        Last edited by Quadriv; d.m.y г., 21:44.
        Alfa 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic

        Comment


        • За автоматик и натискане е нормално, но е пишеш за кой град става въпрос.

          А да ви кажа и за Бардал BDC: Уж и на мен ми падна разхода, ама се разтърсих и намерих холандски сайт в който продават масло Бардал и различните им добавки.Потърсих бардал BDC и бяха написали че:

          -предпазва от микроби и ограничава образуването и нарастването им

          - извежда влагата в резервоара и горивото навън(интересно как, ама явно е през дюзите и двигателя чрез горивото)

          - дава до 3% икономия на гориво

          - в резултат на горното действие се подобрява цялостното представяне на автомобила и двигателя.


          Останалото действие на Бардал BDC са лъжи на вносителя за БГ и наши фантасмагории.

          А направих тази проверка, тъй като на нито един друг производител на масла или добавки не намерих добавка с такова "универсално" действие...

          А за България дори пише, че "увеличава цетановото число" ...Увеличава грънците и фантасмагориите ...

          Ето го : https://www.bardahlshop.com/bardahls...%28bdc%29.html
          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

          Comment


          • Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
            За автоматик и натискане е нормално, но е пишеш за кой град става въпрос.

            А да ви кажа и за Бардал BDC: Уж и на мен ми падна разхода, ама се разтърсих и намерих холандски сайт в който продават масло Бардал и различните им добавки.Потърсих бардал BDC и бяха написали че:

            -предпазва от микроби и ограничава образуването и нарастването им

            - извежда влагата в резервоара и горивото навън(интересно как, ама явно е през дюзите и двигателя чрез горивото)

            - дава до 3% икономия на гориво

            - в резултат на горното действие се подобрява цялостното представяне на автомобила и двигателя.


            Останалото действие на Бардал BDC са лъжи на вносителя за БГ и наши фантасмагории.

            А направих тази проверка, тъй като на нито един друг производител на масла или добавки не намерих добавка с такова "универсално" действие...

            А за България дори пише, че "увеличава цетановото число" ...Увеличава грънците и фантасмагориите ...

            Ето го : https://www.bardahlshop.com/bardahls...%28bdc%29.html
            ако сложиш 5мг/Л нафта вместо 1мг както я дават колата със сигурност върви повече, причината е че основната добавка вътре е керосин
            156 2.4JTD 136+ PS

            Comment


            • Е, добре, ама са написали че не трябва да се предозира, тъй като "може има увреждащ ефект".?.
              Do not add more than prescribed times, this can have a detrimental effect.
              А керосина най-вероятно повишава и температурата на горене и на двигателя.

              Не знам как е при другите добавки за дизел и какво точно съдържат.
              Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

              Comment


              • Твърди се че разяжда уплътнения..
                sigpic
                1999 Alfa Romeo 146 1.6 TS Junior -> ex
                2006 Alfa Romeo 159SW 1.9 JTD
                2007 Alfa Romeo Brera 2.4 JTD

                Comment


                • И го прави, но не е чак толкова агресивен, трябва да е само керосин и да мине известно време, за да повреди някое уплътнение.
                  Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                  Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                  Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                  Comment


                  • Аз съм с 2.4 q4 без дпф градско в София на борт през зимата държеше среден 11 сега ми дава около 10. Среден начин на каране и среден трафик. Позвам BDC, разлика не знам дали има но го слагам превантивно. Аз лично на борда не вярвам и ьатова горе долу си гу смятам около 12. Никога не съм я засичал пълно празно защото не ми пука колко харчи. Въпроса е резервуара да е пълен за да мога да не слизам от нея 😉😉😉

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от Dimitar Antonov Покажи съобщение
                      Аз съм с 2.4 q4 без дпф градско в София на борт през зимата държеше среден 11 сега ми дава около 10. Среден начин на каране и среден трафик. Позвам BDC, разлика не знам дали има но го слагам превантивно. Аз лично на борда не вярвам и ьатова горе долу си гу смятам около 12. Никога не съм я засичал пълно празно защото не ми пука колко харчи. Въпроса е резервуара да е пълен за да мога да не слизам от нея 😉😉😉
                      Предполагам не е автоматик? С моята до толкова абсурд да падна в София..
                      Alfa 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от Quadriv Покажи съобщение
                        Предполагам не е автоматик? С моята до толкова абсурд да падна в София..
                        Не ръчка е. Още не млга да се пречупя да мина на автоматик. Но то май й няма q4 автомат но мога и да греша. Разхода е нормален за кола която е 1800 кг.

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от Dimitar Antonov Покажи съобщение
                          Не ръчка е. Още не млга да се пречупя да мина на автоматик.

                          Що да се пречупваш? Дизел ръчка е наказание с тея къси 1,2 и 3 предавки...
                          Автомата е много по-добър избор, когато говорим за тракалници.
                          156 2.0TS

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                            Що да се пречупваш? Дизел ръчка е наказание с тея къси 1,2 и 3 предавки...
                            Автомата е много по-добър избор, когато говорим за тракалници.
                            Съгласен, 1-2 пъти само съм бутал лостчето на qtronic-а надясно, за да пробвам да сменям скорости аз.. Усещането е все едно карам кола за пръв път.
                            Самият автоматик, обаче, макар и удобен, не е особено интелигентен. Замислям се дали да не дам 80 китна и да ми ъпдейтнат софтуера на кутията в Аутоиталия.. Цитирам мнение на колега от фейсбук група:
                            "Разликите са че включването става по-бързо и меко, не средна газ не се чуди толкова дълго време преди да заключи торка и като цяло стратегиите са по-добри. Последната версия е от 2010-та, а моята бепе от 2006-та (първата) и усетих коренна промяна"
                            На теория това може да доведе и до по-добър разход на автоматика..
                            Ще докладвам ако се ъпдейтна.
                            Alfa 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic

                            Comment


                            • Тъкмо заредих до горе и разход пълно-празно-пълно 705 км (от които 300 км магистрала 140-150) - разход 9.3л/100.
                              Колата е 159 2.0 JTDm спортвагон, ръчка
                              Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDm Q4 Lusso, Alfa 166 2.4 JTD 20V, Alfa 159 2.0 JTDm, Piaggio NRJ Power DT; EX: Alfa Romeo Giulietta MA; Alfa Romeo 166 JTD; Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v JTD; Alfa Romeo 156 2.4 jtd, Alfa 147 TS, Chrysler Grand Voyager 2.8

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                                Що да се пречупваш? Дизел ръчка е наказание с тея къси 1,2 и 3 предавки...
                                Автомата е много по-добър избор, когато говорим за тракалници.
                                Дам и аз съм се замислял следващата да е автоматик защото аз карам най вече градско, нооооо все още си ми е тръпка да сменям предавките когато искам. Лошото е ча са малко а не като по филмите хахахах

                                Comment

                                Working...
                                X